Applikationer - Kläder

Kriterier för profilkläder:
• Vara funktionella
Material som är ergonomiskt och en design som är praktisk.

• Bygga varumärket.
Design och utformning som ligger i linje med varumärkets uttryck.

• Skapa personlig stolthet.
Kläder som är attraktiva, snygga och uppskattas av personalen.

Carspects profilkläder ska präglas av elegans och en subtil tillämpning av den visuella identiteten. M.a.o ingen "event"känsla eller ett för "kampanjbetonat" utseende på kläderna. Det innebär att vi inte använder "det gröna hjärtat" lösryckt ifrån logotypen eller "hjulspåret" på kläderna. Vi ska enbart arbeta med logotypen i sin helhet och gröna/grå detaljer (sömmar, dragkedjor, knappar etc) mot en mörkgrå/grön färgskala (olika gråa nyanser kan användas) Se skisserna som principiella guider.

Nedan visas exempel på hur Carspects kläder kan se ut.